Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Tworzenie dostępnych dokumentów z wykorzystaniem Adobe Acrobat Pro DC [edycja 2, online] | Dział Projektów

Tworzenie dostępnych dokumentów z wykorzystaniem Adobe Acrobat Pro DC [edycja 2, online]

Szkolenie dla: 
Termin: 
Od 12.12.2023 do 14.12.2023
12 - 14.12.2023
13:40 - 17:20
12 h dydaktycznych
edycja 2 z 4

Harmonogram:

12.12.2023 r. (wtorek) 13:40 - 17:20 (4 h dydaktyczne, w tym przerwy 10 i 25 minut)

13.12.2023 r. (środa) 13:40 - 17:20 (4 h dydaktyczne, w tym przerwy 10 i 25 minut)

14.12.2023 r. (czwartek) 13:40 - 17:20 (4 h dydaktyczne, w tym przerwy 10 i 25 minut)

Miejsce: online (MS Teams)

Każdy uczestnik szkolenia otrzyma na własność wieczystą imienną licencję na oprogramowanie Adobe Acrobat Pro DC

Czego dowiedzą się Państwo na szkoleniu:

1. Główne zasady tworzenia dostępnych dokumentów: czcionka, bloki tekstu, zrozumiały tekst, wyróżnienie treści, wykresy i obrazy w treści materiałów, 

2. Funkcjonalności Microsoft Word: tytuł dokumentu, nagłówki, akapity, ramki tekstowe, nagłówek i stopka dokumentu, listy elementów (punktory i numeracja), znaki niedrukowane, teksty alternatywne dla zdjęć/ilustracji, animacja tekstów, nagłówki tabel i wykorzystanie tabel, dpowiedni kontrast pomiędzy tłem a tekstem, zakładki, hiperłącza/linki, ustawienia języka dla zwrotów w językach innych niż język główny, eksport do pliku PDF, dodatki do pakietu Microsoft Office ułatwiające dostępność.

3. Funkcjonalności Adobe Acrobat Pro

  • ustawianie obszaru roboczego programu pod kątem dostępności,
  • automatyczne sprawdzenie dostępności dokumentu,
  • raport dostępności oraz wykrywanie i usuwanie elementów dokumentu niedostępnych dla użytkowników z niepełnosprawnością wzroku.
  • przykład reguł dla całkowicie niedostępnego dokumentu PDF,
  • ustawianie tytułu dokumentu,
  • sprawdzenie poprawności języka głównego dokumentu,
  • ustawienia tekstu alternatywnego dla ilustracji/zdjęć
  • edycja tabel pod kątem odczytu przez czytnik
  • ustawienie znacznika jako Tło,
  • zmiana typu znacznika za pomocą narzędzia Korygowanie kolejności odczytu,
  • zmiana typu znacznika za pomocą panelu Znaczniki,
  • okno Właściwości obiektu,
  • tworzenie znacznika z zaznaczenia

4. Opcje powiększania druku

Licencja na oprogramowanie oraz udział w szkoleniu zostanie sfinansowany ze środków projektu " Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu jako dostępna uczelnia bez barier” (POWR.03.05.00-00-A013/19) w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja

Limit miejsc: 12

Zgłoszenia: https://formularze.up.poznan.pl/tworzenie-dost%C4%99pnych-dokument%C3%B3...