Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Gospodarowanie odpadami medycznymi i weterynaryjnymi w świetle obecnych regulacji prawnych edycja II | Dział Projektów

Gospodarowanie odpadami medycznymi i weterynaryjnymi w świetle obecnych regulacji prawnych edycja II

Termin: 
10.07.2025

dla studentów Biologii Stosowanej

Czas trwania: 8h

Edycja I

 

gospodarowanie_odpadami_medycznymi.png

PROGRAM SZKOLENIA

Aktualnie obowiązujące przepisy prawne w gospodarce odpadami medycznymi i weterynaryjnymi

  • Hierarchia prawidłowego postępowania z odpadami medycznymi oraz innymi powstającymi w placówkach medycznych i weterynaryjnych

  • Wytyczne dotyczące odpadów niebezpiecznych

  • Zasady postępowania z odpadami „podezyfekcyjnymi”

  • Nowe wymogi prawne – rozporządzenia dotyczące magazynowania odpadów

Zasady ewidencji odpadów w BDO w placówkach medycznych i weterynaryjnych

  • Klasyfikacja odpadów – różne rodzaje odpadów powstających w placówkach

  • Magazynowanie odpadów

  • Planowanie wywozu odpadów

  • Wystawianie, zatwierdzanie, wprowadzanie zmian w kartach KPO

  • Odpowiedzialność uczestników raportujących w BDO (przekazujący, transportujący i przyjmujący odpady)

  • Współpraca z firmami zewnętrznymi

  • Co sprawdzi sanepid w zakresie postępowania z odpadami medycznymi i weterynaryjnymi

Aktualna funkcjonalność BDO i planowane zmiany

  • KPO i KEO – kto prowadzi pełną, a kto skróconą ewidencję odpadów

  • Odpady powstające w instalacji – czy dotyczy to placówek medycznych

  • Strumień odpadów – jak rozumieć ten termin?

  • Stan magazynowy odpadów – jak go określić i dlaczego to ważne?

  • Powiązanie BDO z JPK – kogo dotyczy?

  • Inne planowane zmiany

Sprawozdanie roczne o odpadach – najczęściej popełniane błędy

  • Zgodność sprawozdania z wpisem do rejestru

  • Kto składa sprawozdanie?

  • Uprawniony do złożenia sprawozdania

  • Nie ten Dział, nie ta Tabela ... – nowe pozycje w zbiorczych zestawieniach o odpadach

  • Dokumenty wymagane do utworzenia/złożenia sprawozdania

  • Dodawanie i wybór miejsc prowadzenia działalności oraz instalacji w sprawozdaniu – wymagane informacje, ograniczenia systemu

  • Odpady pochodzące ze strumienia odpadów komunalnych – czy i jak uwzględniać je w sprawozdaniu?

 

Prowadzący: trener z firmy MODUS Centrum Wiedzy

Termin:

10.07.2025, od godz. 9.00 do godz. 16.00

 

Gdzie: szkolenie w formie stacjonarnej, Budynek Wydziału Leśnego I Technologii Drewna (ul. Wojska Polskiego 38/42), piętro 4 i pół, s. 416

Zapisy:

FORMULARZ REKRUTACYJNY

Możesz też zapisać się na szkolenie wypełniając tradycyjny formularz zgłoszeniowy. Pamiętaj o dostarczeniu go do Biura Projektu w trakcie trwania rekrutacji.

 

ZAPISY: trwają od 11. czerwca 2025 od godz. 9.00 do 13. czerwca 2025, do godz. 14.00.