Szkolenie dla:
Termin:
21.03.2023
Czas trwania: 8 h
Edycja: I
Szkolenie realizowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu "Najlepsi z natury! Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu" (POWR.03.05.00-00-Z228/17) w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.
Szkolenie skierowane jest do osób, które posiadają podstawową wiedzę dotyczącą social media, prowadzących profile społecznościowe i zaangażowanych w realizację kampanii promocyjnych. Obecna edycja nie przewiduje poruszania zagadnień od podstaw.
Korzyści ze szkolenia: Umiejętność efektywnego poruszania się po stronie oficjalnej FB i IG: tworzenia angażujących postów i ich planowania w Meta Business Suite. Wykorzystanie potencjału relacji, rolek, wydarzenia, grup, transmisji na żywo, video.
Podczas warsztatów:
Przyjrzymy się trendom 2023 roku oraz omówimy pod względem użytkowników oraz specyfiki działań – Facebooka, Instagrama i TikToka.
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie teoretyczne.
2. Podstawy PR.
3. Content Marketing.
4. Metody i zalety wykorzystywania social media w promocji instytucji szkolnictwa wyższego,
5. Podstawowe platformy i narzędzia komunikacji.
a) Facebook:
- przyjrzymy się ważnym elementom strony oficjalnej (cover photo, profil photo, CTA),
- omówię różnorodność publikacji jakie mamy aktualnie dostępne na fanpage (post, relacja, live, rolka, wydarzenie),
- przyjrzę się algorytmowi i wskażę działania, które przynoszą najwięcej oczekiwanych efektów,
- nauczę jak prowadzić stronę oficjalną na Facebooku: jak pisać angażujące posty, rolki, relacje i jak je planować (Meta Business Suite),
- przedstawię inspirujące i dobrze prowadzone strony uniwersytetów na FB,
- dowiemy się jak dzięki grupom zwiększać zasięgi postów ze swojej strony. Powiem jak je zakładać i wyszukiwać,
- opowiem jak wykorzystywać potencjał wydarzeń FB i jak je tworzyć,
- opowiem o recyclingu treści i podpowiem jak z niego korzystać,
- przejrzymy wspólnie kilka profili uczelni prowadzonych przez uczestników i omówimy je.
b) Instagram:
- co wyróżnia Instagram – zasady działania, możliwości, formaty, strona wizualna.
- jak uzupełnić profil - poznamy jego elementy: (bio, zdjęcie profilowe, nazwa profilu a nazwa instytucji, zapisane relacje),
- czym jest siatka i co warto na niej publikować,
- czy posty na Instagramie wymagają treści czy nie,
- co wybrać - grafikę czy zdjęcie i dlaczego,
- jak dobierać #hashtagi i dlaczego to takie ważne,
- jak tworzyć ciekawe Insta Story i angażować swoich odbiorców,
- czym jest Instagram Reels (rolki) - jak wykorzystać ten format efektywnie i zasięgowo dla instytucji,
- jak działają poszczególne formaty, jak działa algorytm, jak działać żeby rozwijać profil,
- inspiracje – przykłady ciekawych kont na IG, przykłady postów, Insta Story i rolek.
6. Dostosowanie rodzaju komunikatu do grupy odbiorców (komunikacja z Gen Z).
7. Przykłady udanych kampanii social media, najczęściej popełniane błędy.
Prowadząca szkolenie:
Beata Tomaszek
Trenerka firmy Go 2 win Anna Niedziółka
Kiedy:
21 marca 2023 r. 08:00 - 15:00
Gdzie:
Szkolenie w formie stacjonarnej, budynek Wydziału Leśnego i Technologii Drewna, III piętro s. 332
Zapisy:
FORMULARZ REKRUTACYJNY - BRAK MIEJSC