Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility O Projekcie | Dział Projektów

O Projekcie

 
Zapraszamy do udziału w kolejnej edycji Programu PKD – Programu Doskonalenia Kadry Dydaktycznej UPP
 
  REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA DLA DOKTORANTÓW/EK  
 
Zgłoszenia do Programu PKD odbywają się za pośrednictwem
zgodnie z poniższym harmonogramem:
OBOWIĄZUJE KOLEJNOŚĆ ZGŁOSZEŃ
1. Przyjmowanie zgłoszeń:
21.05.2025 r. - 08.06.2025 r.
2. Weryfikacja formalna zgłoszeń:
09.06.2025 r.
3. Ogłoszenie listy osób zakwalifikowanych, rezerwowych i niezakwalifikowanych:
10.06.2025 r.
CEL PROJEKTU:
Celem projektu jest dostosowanie kształcenia do potrzeb rozwoju gospodarki poprzez wzrost kompetencji kadry dydaktycznej UPP
 
DLA KOGO:
Program jest skierowany do osób, które spełniają jeden z poniższych warunków, tj. są:
  • nauczycielem/ką akademckim/ą w rozumieniu art. 114 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce zatrudnieni/one w UPP
  • osobami zatrudnionymi w UPP na innych stanowiskach niż nauczyciel akademicki prowadzącymi zajęcia dydaktyczne (np. pracownicy techniczni wspierający proces dydaktyczny, doradcy itp.)
  • osobami zatrudnionymi w UPP w oparciu o umowy cywilno-prawne prowadzącymi zajęcia dydaktyczne;
  • doktorantami/tkami UPP tj. osobami kształcącymi się w szkołach doktorskich wg. art. 198 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
 
Grafika z tekstem Przewodnik po programie PKD
(aktualizacja 15.05.2025 r.)
 
OFERTA PROGRAMU:

Udział w projekcie jest bezpłatny, a wszystkie szkolenia realizowane są przez specjalistów z firm zewnętrznych.

W ramach Programu PKD zapraszamy do wzięcia udziału w:
 
1) Warsztacie tworzenia angażujących kursów e-learningowych;
2) Szkoleniach podnoszących kompetencje:
  • dydaktyczne (m.in. myślenie kreatywne, komunikacja z pokoleniem "Z" i "alfa", Metody motywowania i aktywizacji studentów);
  • cyfrowe (m.in. sztuczna inteligencja edukacji, uczenie maszynowe w Python i Statistica, CorelDRAW, Metody wizualizacji danych w Statistica);
  • z zakresu zielonej transformacji (funkcjonowanie w zmianie, myślenie systemowe i myślenie krytyczne, cyberbezpieczeństwo w sieci, tworzenie testów i egzaminów w formie zdalnej);
  • projektowania uniwersalnego (m.in prostota języka i kultura równości, choroby i zaburzenia u osób studiujących, projektowanie uniwersalne i doświadczanie niepełnosprawności);
  • przedsiębiorczości i komercjalizacji wiedzy (m.in. zarządzanie projektami, tworzenie budżetu projektu, praktyki open science, plan zarządzania danymi)
3) Kursach językowych (m.in. kursy słownictwa specjalistycznego, lektorat języka angielskiego, gramatyka w języku angielskim, wystąpienia publiczne w języku angielskim);
4) Krajowych i zagranicznych stażach;
5) Indywidualnych spotkaniach, treningach warsztatu dydaktycznego wraz z superwizją zajęć dydaktycznych
6) Szkoleniach specjalistycznych, studiach podyplomowych itp.
 
Zgodnie z regulaminem konkursu, osoby realizujące Ścieżkę Wsparcia III (osoby kształcące się w szkołach doktorskich) nie mają możliwości wzięcia udziału w stażach, szkoleniach z kompetencji projektowania uniwersalnego, przedsiębiorczości i komercjalizacji wiedzy oraz zakupu pojedynczych miejsc szkoleniowych.
 
CAŁKOWITA WARTOŚĆ PROJEKTU:
2 067 609,24 ZŁ
 
DOFINANSOWANIE ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKICH:
1 706 191,14 ZŁ
 
ŹRÓDŁO FINANSOWANIA:
Projekt realizowany jest w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Ścieżka wsparcia

Udział w projekcie jest bezpłatny, a wszystkie szkolenia realizowane są przez specjalistów z firm zewnętrznych.
 
  ŚCIEŻKI WSAPRCIA W PROGRAMIE PKD  
 
ŚCIEŻKA I:
1) Nauczyciele akademiccy, którzy brali udział w Programie PKD w latach 2020-2023
 
Obowiązkowe:
1) Udział w szkoleniu z tworzenia angażujących kursów e-learningowych
 
Dodatkowe:
1) Indywidualne spotkanie z psychologiem wsparcia rozwoju
2) Udział w szkoleniach grupowych
3) Udział w lektoratach języka angielskiego
4) Udział w krajowych i zagranicznych stażach
5) Zakup pojedynczych miejsc szkoleniowych
 
ŚCIEŻKA II:
1) Nauczyciele akademiccy, którzy nie brali udziału w Programie PKD w latach 2020-2023
2) Pracownicy techniczni wspierający proces dydaktyczny, doradcy
3) Osoby zatrudnione na podstawie umowy cywilno-prawnej, prowadzące zajęcia dydaktyczne
 
Obowiązkowe:
1) Udział w szkoleniu z tworzenia angażujących kursów e-learningowych
2) Indywidualne spotkanie z psychologiem wsparcia rozwoju
 
Dodatkowe:
1) Indywidualne spotkanie z psychologiem wsparcia rozwoju
2) Udział w szkoleniach grupowych
3) Udział w lektoratach języka angielskiego
4) Udział w krajowych i zagranicznych stażach
5) Zakup pojedynczych miejsc szkoleniowych
 
ŚCIEŻKA III:
1) Doktoranci/tki UPP tj. osoby kształcące się w szkołach doktorskich wg. art. 198 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
 
Obowiązkowe:
1) Udział w szkoleniu z tworzenia angażujących kursów e-learningowych
2) Indywidualne spotkanie z psychologiem wsparcia rozwoju
 
Dodatkowe:
1) Indywidualne spotkanie z psychologiem wsparcia rozwoju
2) Udział w szkoleniach grupowych
3) Udział w lektoratach języka angielskiego

Rekrutacja

 
Zgłoszenia do Programu PKD odbywają się za pośrednictwem
zgodnie z poniższym harmonogramem:
OBOWIĄZUJE KOLEJNOŚĆ ZGŁOSZEŃ
1. Przyjmowanie zgłoszeń: 21.05.2025 r. - 08.06.2025 r.
2. Weryfikacja formalna zgłoszeń: 09.06.2025 r.
3. Ogłoszenie listy osób zakwalifikowanych, rezerwowych i niezakwalifikowanych:
10.06.2025 r.

Liczba miejsc jest ograniczona.
Harmonogram rekrutacji może ulec zmianie.
Wypełnienie formularza rekrutacyjnego nie jest jednoznaczne z przyjęciem do Programu PKD.
Zgłoszenia złożone w terminach innych niż wskazane w harmonogramie rekrutacji będą uznane za nieważne.
Niedostarczenie wymaganych dokumentów skutkuje skreśleniem z listy osób zakwalifikowanych oraz przekazaniem miejsca dla kolejnej osoby z listy rezerwowej.
 

KRYTERIA OBOWIĄZKOWE:
Kandydat/ka stanowi kadrę dydaktyczną uczelni tzn. spełnia poniższy warunek:
jest doktorantem/ką UPP tj. osobą kształcącą się w szkole doktorskiej wg. art. 198 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce 
 
KRYTERIA PREMIOWE:
1) Kandydat/ka nie uczestniczyła/ w poprzednich edycjach Programu PKD - 10 pkt
2) Kandydat/ka jest osobą z niepełnosprawnością lub innymi udokumentowanymi dysfunkcjami zdrowotnymi - 10 pkt
 
 
Grafika z tekstem Zasady i kalendarz rekrutacji
 
Zgłoszenia do Programu PKD odbywają się za pośrednictwem
zgodnie z poniższym harmonogramem:
1. Przyjmowanie zgłoszeń: 04.09.2024 r. - 19.09.2024 r.
2. Weryfikacja formalna zgłoszeń: 20.09.2024 r.
3. Ogłoszenie listy osób zakwalifikowanych, rezerwowych i niezakwalifikowanych:
23.09.2024 r.           >LISTA<

Liczba miejsc jest ograniczona.
Harmonogram rekrutacji może ulec zmianie.
Wypełnienie formularza rekrutacyjnego nie jest jednoznaczne z przyjęciem do Programu PKD.
Zgłoszenia złożone w terminach innych niż wskazane w harmonogramie rekrutacji będą uznane za nieważne.
Niedostarczenie wymaganych dokumentów skutkuje skreśleniem z listy osób zakwalifikowanych oraz przekazaniem miejsca dla kolejnej osoby z listy rezerwowej.
 

Grafika z tekstem Kryteria rekrutacji

 

 

KRYTERIA OBOWIĄZKOWE:
Kandydat/ka stanowi kadrę dydaktyczną uczelni tzn. spełnia jeden z poniższych warunków:
a) jest nauczycielem/ką akademickim/ą w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce,
b) jest osobą zatrudnioną w UPP na innym stanowisku niż nauczyciel/ka akademicki/a prowadzącą zajęcia dydaktyczne (np. pracownicy techniczni wspierający proces dydaktyczny, doradcy itp.),
c) jest osobą zatrudnioną w UPP na podstawie umowy cywilno-prawnej prowadzącą zajęcia dydaktyczne,
d) jest doktorantem/ką UPP tj. osobą kształcącą się w szkole doktorskiej wg. art. 198 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce 
 
KRYTERIA PREMIOWE:
1) Kandydat/ka nie uczestniczyła/ w poprzednich edycjach Programu PKD - 10 pkt
2) Kandydat/ka deklaruje chęć udziału we wsparciu indywidualnym - 10 pkt
3) Kandydat/ka jest osobą powyżej 55 roku życia - 10 pkt
4) Kandydat/ka jest osobą z niepełnosprawnością lub innymi udokumentowanymi dysfunkcjami zdrowotnymi - 10 pkt

 

Harmonogram wsparcia

(szkolenia, staże, zajęcia języka angielskiego, spotkania indywidualne)

Dokumenty

Przewodnik po Programie PKD
PDF (aktualizacja 15.05.2025 r.)
 
Regulamin udziału w Programie PKD
 
Zał. nr 1 Formularz rekrutacyjny
WORD           PDF
 
Zał. nr 2 Oświadczenie o powierzeniu danych osobowych
WORD           PDF
 
Zał. nr 3 Oświadczenie o znajomości języka obcego
WORD           PDF
 
Zał. nr 4 Formularz rekrutacyjny na staż zagraniczny
WORD           PDF
 
Zał. nr 5 Wniosek o wyjazd na staż zagraniczny
WORD           PDF
 
Zał. nr 6 Sprawozdanie ze stażu zagranicznego
WORD           PDF
 
Zał. nr 7 Lista obecności ze stażu zagranicznego
WORD           PDF
 
Kwoty diet do wyliczenia stypendium na stażu zagranicznym
 
Zał. nr 8 Formularz rekrutacyjny na staż krajowy
WORD           PDF
 
Zał. nr 9 Sprawozdanie ze stażu krajowego
WORD           PDF
 
Zał. nr 10 Lista obecności ze stażu krajowego
WORD           PDF
 
Zał. nr 11 Informacja o przyznaniu dodatku do wynagrodzenia
WORD           PDF
 
Zał. nr 12 Wzór noty księgowej
WORD           PDF
 
Zał. nr 13 Oświadczenie pracodawcy o wypłaceniu środków
WORD           PDF