Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility O Projekcie - FERS 3 | Dział Projektów

O Projekcie - FERS 3

 
CEL PROJEKTU:
Celem projektu jest dostosowanie oferty edukacyjnej UPP do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji w latach 2024 - 2029 na 15 kierunkach studiów poprzez ich upraktycznienie, uatrakcyjnienie i ubranżowienie. Cel zostanie zrealizowany poprzez:
1) modyfikacje kierunków kształcenia we współpracy z otoczeniem społeczno - gospodarczym
2) realizacje dodatkowych elementów kształcenia dla studentów i studentek
3) realizacje programu retencji studentów/ek (tzn. ograniczenie rezygnacji ze studiów)
4) podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej.
 
Przewodnik po programie PKD - link do opracowania
 
DLA KOGO:
Program jest skierowany do osób prowadzących przedmioty podlegające modyfikacji w ramach projektu. Osoby prowadzące muszą spełniać jeden z poniższych warunków, tj. są:
  • nauczycielem/ką akademckim/ą w rozumieniu art. 114 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce zatrudnieni/one w UPP
  • osobami zatrudnionymi w UPP na innych stanowiskach niż nauczyciel akademicki prowadzącymi zajęcia dydaktyczne (np. pracownicy techniczni wspierający proces dydaktyczny, doradcy itp.)
  • osobami zatrudnionymi w UPP w oparciu o umowy cywilno-prawne prowadzącymi zajęcia dydaktyczne;
  • doktorantami/tkami UPP tj. osobami kształcącymi się w szkołach doktorskich wg. art. 198 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
PRZEDMIOTY I KIERUNKI PODLEGAJĄCE MODYFIKACJI W RAMACH PROJEKTU:
> LISTA <
 
CAŁKOWITA WARTOŚĆ PROJEKTU:
16 182 482,06 zł, w tym wartość zadania Programu PKD 1 534 721,00 zł
 
DOFINANSOWANIE ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKICH:
13 353 784,20 zł
 
ZAPLANOWANE PRODUKTY I REZULTATY PROJEKTU:
1) Objęcie wsparciem UPP w celu dostosowania kształcenia do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej transformacji
2) Objęcie wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji minimum 150 przedstawicieli kadry akademickiej
3) Podniesienie kompetencji lub kwalifikacji u minimum 1535 osób uczestniczących w kształceniu na poziomie wyższym.
4) Podniesienie kompetencji lub kwalifikacji u minimum 135 osób realizujących kształcenie na kierunkach, na których realizowane są zmodyfikowane programy kształcenia

 

ŹRÓDŁO FINANSOWANIA:
Projekt realizowany jest w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Ścieżka wsparcia

Zakres Programu obejmuje działania podnoszące kompetencje nauczycieli/ek akademickich, kadry prowadzącej dydaktykę na modyfikowanych przedmiotach poprzez:
 
OBLIGATORYJNIE
Szkolenie dla Uczestników/czek Projektu z tworzenia, nagrywania filmów oraz projektowania uniwersalnych materiałów dydaktycznych.
 
1. „Jak dobrze prezentować się przed kamerą – tajniki zdalnych wystąpień publicznych i pracy ze sprzętem filmowym” (8h dydaktycznych),
2. „Tworzenie i nagrywanie materiałów dydaktycznych w formie wideo” (8h dydaktycznych),
3. „Tworzenie dostępnych materiałów dydaktycznych” (8h dydaktycznych).
 
Każda osoba biorąca udział w projekcie jest zobowiązana do udziału we wszystkich trzech modułach, łącznie do zrealizowania 24h dydaktyczne.
 
FAKULTATYWNIE
  • szkolenia z zakresu kompetencji dydaktycznych, prowadzenia zajęć w języku obcym, cyfrowych, zielonej transformacji, projektowania uniwersalnego, przedsiębiorczości, komercjalizacji wiedzy i merytorycznych bezpośrednio związanych z prowadzonymi zajęciami dydaktycznymi,
  • staże w kraju i za granicą,
  • indywidualne konsultacje z doradcą/psychologiem wsparcia rozwoju (treningi warsztatu dydaktycznego),
  • program mentoringu.

Rekrutacja

Zgodnie z założeniami programu wsparcia kompetencji, planowana jest jedna główna rekrutacja (skierowana do osób prowadzących zajęcia na przedmiotach podlegających modyfikacji) oraz dwie uzupełniające (skierowana do osób prowadzących zajęcia na przedmiotach podlegających modyfikacji oraz pozostałych osób spełniających kryteria grupy docelowej).
Organizator Projektu zastrzega sobie prawo do uruchomienia dodatkowej rekrutacji.
 
REKRUTACJA GŁÓWNA:
 
KRYTERIA OBOWIĄZKOWE
 
1) Kandydat/ka stanowi kadrę dydaktyczną uczelni tzn. spełnia jeden z poniższych warunków:
  • jest nauczycielem/ką akademickim/ą w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce,
  • jest osobą zatrudnioną w UPP na innym stanowisku niż nauczyciel/ka akademicki/a prowadzącą zajęcia dydaktyczne (np. pracownicy techniczni wspierający proces dydaktyczny, doradcy itp.),
  • jest osobą zatrudnioną w UPP na podstawie umowy cywilno-prawnej prowadzącą zajęcia dydaktyczne
  • jest doktorantem/tką UPP tj. osobą kształcącą się w szkołach doktorskich wg. art. 198 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
i prowadzi zajęcia dydaktyczne w ramach zmodyfikowanych przedmiotów .
SPEŁNIA / NIE SPEŁNIA
 
KRYTERIA PREMIUJĄCE
1) Kandydat/ka nie uczestniczył/a wcześniej we wsparciu podnoszącym kompetencje dydaktyczne w projektach PO WER i FERS (np. poprzednie edycje Programu PKD).
5 PKT
 
2) Kandydat/ka jest osobą z niepełnosprawnością lub innymi udokumentowanymi dysfunkcjami zdrowotnymi.
10 PKT
 
REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA:
KRYTERIA OBOWIĄZKOWE
1) Kandydat/ka stanowi kadrę dydaktyczną uczelni tzn. spełnia jeden z poniższych warunków:
  • jest nauczycielem/ką akademickim/ą w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce,
  • jest osobą zatrudnioną w UPP na innym stanowisku niż nauczyciel/ka akademicki/a prowadzącą zajęcia dydaktyczne (np. pracownicy techniczni wspierający proces dydaktyczny, doradcy itp.),
  • jest osobą zatrudnioną w UPP na podstawie umowy cywilno-prawnej prowadzącą zajęcia dydaktyczne
  • jest doktorantem/tką UPP tj. osobą kształcącą się w szkołach doktorskich wg. art. 198 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
SPEŁNIA / NIE SPEŁNIA
 
KRYTERIA PREMIUJĄCE
1) Kandydat/ka prowadzi zajęcia dydaktyczne w ramach zmodyfikowanych przedmiotów
15 PKT
 
2) Kandydat/ka prowadzi zajęcia dydaktyczne w ramach zmodyfikowanych kierunków
5 PKT
 
3) Kandydat/ka nie uczestniczył/a wcześniej we wsparciu podnoszącym kompetencje dydaktyczne w projektach PO WER i FERS (np. poprzednie edycje Programu PKD)
5 PKT
 
4) Kandydat/ka jest osobą z niepełnosprawnością lub innymi udokumentowanymi dysfunkcjami zdrowotnymi.
10 PKT
 

Harmonogram wsparcia

HARMONOGRAM WSPARCIA REALIZACJI ZADANIA 33
Program podnoszenia kompetencji kadry dydaktycznej (PKD)
 

Dokumenty

Przewodnik po Programie PKD - FERS 3
 
Regulamin udziału w Programie PKD - FERS 3
 
Załącznik nr 1: Formularz rekrutacyjny
PDF     WORD
 
Załącznik nr 2: Oświadczenie o powierzeniu danych osobowych
PDF     WORD
 
Załącznik nr 3: Formularz rekrutacyjny udziału w stażu zagranicznym
PDF     WORD
 
Załącznik nr 4: Wniosek o wyjazd na staż za granicę
PDF     WORD
 
Załącznik nr 5: Sprawozdanie ze stażu zagranicznego
PDF     WORD
 
Załącznik nr 6: Lista obecności na stażu zagranicznym
PDF     WORD
 
Załącznik nr 7: Formularz rekrutacyjny udziału w stażu krajowym
PDF     WORD
 
Załącznik nr 8: Sprawozdanie ze stażu krajowego
PDF     WORD
 
Załączniki nr 9: Lista obecności na stażu krajowym
PDF     WORD
 
Załącznik nr 10: Informacja o przyznaniu dodatku do wynagrodzenia opiekuna/ki stażu
PDF     WORD
 
Załącznik nr 11: Wzór noty księgowej
PDF     WORD
 
Załącznik nr 12: Oświadczenie pracodawcy o wypłacie środków
PDF     WORD