Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Innowacyjna Wielkopolska | Dział Projektów

Innowacyjna Wielkopolska

Zintegrowany Program Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu na rzecz Innowacyjnej Wielkopolski

 

Numer: 
POWR.03.05.00-00-ZR42/18-01
Wartość: 
12.370.079,75 zł
Okres realizacji: 
Od 01.10.2019 do 29.12.2023

O projekcie

Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu w terminie 01.10.2019 - 30.09.2023 r. realizuje projekt: „Zintegrowany Program Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu na rzecz Innowacyjnej Wielkopolski” nr POWR.03.05.00-00-ZR42/18. Projekt finansowany jest z funduszy unijnych przyznanych w konkursie organizowanym przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020. 

Głównym celem projektu jest trwała poprawa jakości i efektywności funkcjonowania Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu w aspektach nauczania i zarządzania uczelnią poprzez wdrożenie zintegrowanego programu na rzecz rozwoju regionalnego.

W ramach projektu zostaną zrealizowane następujące działania:

  • Dostosowanie programów kształcenia realizowanych w ramach nauk o żyności do potrzeb społeczno-gospodarczych regionu.
  • Dostosowanie programów kształcenia realizowanych w ramach nauk o zwierzętach do potrzeb społeczno-gospodarczych regionu.
  • Dostosowanie programów kształcenia realizowanych w ramach nauk rolniczych i leśnych do potrzeb społeczno-gospodarczych regionu.
  • Wsparcie realizacji studiów o profilu praktycznym odpowiadającym potrzebom regionu.
  • Program rozwoju kompetencji studentów w odpowiedzi na potrzeby regionu.
  • Realizacja wysokiej jakości studiów doktoranckich w ramach szkoły doktorskiej.
  • Program rozwoju kompetencji kadry dydaktycznej i administracyjnej.
  • Realizacja programu kształcenia dostosowanego do potrzeb społeczno-gospodarczych regionu: Geotechnologie, Hydrotechnika i Transport Wodny oraz Ekonomia i finanse w agrobiznesie.

W realizaji ostatniego działania zaplanowane jest również właczenie w program kształcenia wykładowców z zagranicy.

Oferowane wsparcie


WSPARCIE DLA KADRY DYDAKTYCZNEJ

 
Projekt skierowany jest do minimum 148 osób, które są zaliczane do kadry akademickiej uczelni (nauczyciele akademiccy w rozumieniu ustawy o szkolnictwie wyższym). Zdobyte przez kadrę kompetencje w ramach szkoleń muszą zostać wykorzystane podczas prowadzonych zajęć ze studentami/kami przez co najmniej jeden semestr po zakończeniu udziału w projekcie.
Czas trwania: 01.10.2019 – 30.09.2023
 
 
 
Prowadzisz zajęcia ze studentami?
Zapraszamy do wzięcia udział w programie PKD - programie Podnoszenia Kompetencji Dydaktycznych Kadry Uczelni!
Dzięki niemu zdobędziesz cenne umiejętności w celu podniesienia jakości nauczania!
 
Program jest realizowany w ramach projektów
Najlepsi z natury! Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu”  oraz
"Zintegrowany Program Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu na rzecz Innowacyjnej Wielkopolski"
 
Projekty są współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych).
 
Mając na uwadze sytuację epidemiczną w kraju wszystkie formy wsparcia zostaną zrealizowane w sposób pozwalający na zachowanie bezpieczeństwa. Część szkoleń oraz indywidualne spotkania z career coachem będą możliwe do przeprowadzenia w sposób zdalny. Uczestnictwo w takiej formie nie wymaga specjalistycznej wiedzy na temat korzystania z danej aplikacji.
 
Cel projektu:
Podniesienie kompetencji dydaktycznych przez nauczycieli akademickich dzięki udziałowi we wsparciu grupowym (szkolenia) i indywidualnym (staże, szkolenia metodyczne i dydaktyczne).
 
Planowane efekty projektu:
Aktywny udział w projekcie przyczyni się do rozwinięcia innowacyjnych umiejętności dydaktycznych, umiejętności informatycznych, umiejętności zarzadzania informacją oraz umiejętności językowych kadry dydaktycznej Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu oraz zwiększenie umiejętności nauczycieli akademickich w zakresie efektywnego przekazywania wiedzy, komunikacji ze studentami zagranicznymi czy innowacyjnych technik prowadzenia zajęć dydaktycznych.
 
Okres realizacji:
Czas realizacji projektu przewidziany został na okres od 1 października 2018 r. do 30 września 2023 r.
Projekt zakłada udział Uczestników/czek Programu w atrakcyjnych formach wsparcia grupowego oraz indywidualnego. Uczestnicy/czki Programu są zobowiązani do aktywnego udziału w każdej zaplanowanej formie z ścieżki wsparcia w programie.
 
Zaplanowane wsparcie ma na celu zwiększenie kompetencji oraz umiejętności dydaktycznych nauczycieli akademickich. Ścieżka wsparcia w programie została zaplanowana w sposób zapewniający indywidualne dopasowanie do każdego Uczestnika/czki Programu.
 
 ŚCIEŻKI WSPARCIA  W PROGRAMIE
 
Każde z planowych szkoleń jest dostępne w każdej ze Ścieżek Wsparcia.
Niezależnie od wyboru Ścieżki Wsparcia można wziąć udział w każdym szkoleniu.
Staże nie są obligatoryjnym elementem udziału w programie, lecz możliwością wyboru aktywności w ramach oferowanego wsparcia.
Limit miejsc udziału w Ścieżce I został wyczerpany podczas pierwszej edycji rekrutacji.
 
 
Rysunek poniżej: Osoby wybierające Ścieżkę II będą mogły niezależnie wziąć udział we Wstępnym Bilansie Kompetencji oraz Kursie Innowacyjnych Kompetencji Dydaktycznych. Bieżąca reaizacja programu nie ma wpływu na udział nowo zrekrutowanych osób. Każda nowa osoba będzie mogła miała możliwość przejścia całego zaplanowanego cyklu.
 
 
SZKOLENIA
Każde z planowych szkoleń jest dostępne w każdej ze Ścieżek Wsparcia.
Niezależnie od wyboru Ścieżki Wsparcia I, II lub III można wziąć udział w każdym szkoleniu.
Lektoraty oraz staże nie są obligatoryjnym elementem udziału w programie, lecz możliwością wyboru aktywności w ramach oferowanego wsparcia.
 
Innowacyjne Umiejętności Dydaktyczne
  1. Warsztaty dotyczące efektywnej pracy w grupie, rozwiązywania konfliktowych sytuacji, opanowania agresji, rozwiązywania problemów bez przemocy (16h) REGIO
  2. Wystąpienia publiczne, retoryka, erystyka, prowadzenie dyskusji i debat - nowoczesna dydaktyka (16h)
  3. Nowoczesne graficzne formy notowania, prezentowania i przekazywania informacji oraz tworzenia przekazu pisemnego (16h)
  4. Szkoła Tutorów (64h) 
  5. Akademickie i praktyczne staże zagraniczne (7-14-21-28 dni)
  6. Praktyczne staże krajowe (7-14-21-28 dni)
Umiejętności Prezentacyjne
  1. Tworzenie i komponowanie infografik i slajdów (14h)
Umiejętności Zarządzania Informacją
  1. Blended Learning - tworzenie treści do materiałów dydaktycznych w formule e-learning (12h)
  2. Wykorzystywanie mediów społecznościowych w procesie dydaktycznym (6h) 
  3. Statystyka dla niestatystyków (16h) 
  4. Statistica - kurs podstawowy (16h) 
  5. Statystyczna analiza danych (88h)
  6. Prognozowanie (80h)
  7. Analizy wielowymiarowe (16h)
  8. Prognozowanie i analiza szeregów czasowych (16h)
  9. Regresja logistyczna w badaniach (16h)
  10. Zastosowanie statystyki w badaniach rolniczych - metody podstawowe (16h)
  11. Excel - kurs zaawansowany (16h)
Umiejętności Informatyczne
  1. Środowisko R - zastosowanie w praktyce (21h) 
Prowadzenie Dydaktyki w Języku Obcym
Zapisy zakończone. Grupy zostały utworzone podczas pierwszej rekrutacji do projektu.
Kurs Innowacyjnych Kompetencji Dydaktycznych
Szkolenie obowiązkowe dostępne tylko dla uczestników/czek Ścieżki II
kurs nie wlicza się do liczby wybranych szkoleń w ramach nabycia kompetencji
 
Kurs obejmuje 48h szkoleniowych realizowanych w trzech 2-dniowych zjazdach. Kurs stacjonarny, wszystkie zajęcia będą odbywać się na terenie campusu Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu.
 
Program szkolenia obejmuje m.in.
a) Nowoczesne metody pracy ze studentami i techniki pracy grupowej
b) Techniki skutecznej komunikacji ze studentami w procesie dydaktycznym
c) Kreatywność w dydaktyce
d) Andragogikę
 
REKRUTACJA
Kto może wziąć udział w programie?
Projekt skierowany jest do osób, które stanowią kadrę dydaktyczną uczelni, tj. są nauczycielami akademickimi w rozumieniu ustawy o szkolnictwie wyższym i nauce z dnia 20 lipca 2018 r., prowadzącymi zajęcia dydaktyczne.
 
Rekrutacja oraz terminy składania dokumentów:
Chęć udziału w projekcie należy zgłosić tylko poprzez wypełnienie formularza rekrutacyjnego.
  • wypełnienie formularza rekrutacyjnego: 04.05.2021 r. - 31.05.2021 r.
  • weryfikacja formalna zgłoszeń: do 07.06.2021 r.
  • ogłoszenie listy osób zakwalifikowanych, rezerwowych i nieprzyjętych: 07.06.2021 r.
  • dostarczanie wymaganych dokumentów: 07.06.2021 r. - 18.06.2021 r.
  • ogłoszenie ostatecznej listy Uczestników/czek Programu: 21.06.2021 r.
 
KRAJOWE I ZAGRANICZNE STAŻE DYDAKTYCZNE
 
Uczestnik/czka Programu może w ramach Indywidualnej Ścieżki Wsparcia skorzystać
zagranicznego stażu akademickiego (job shadowing) lub praktycznego (on the job),
a także krajowego stażu praktycznego.
 
Dydaktyk może wziąć udział maksymalnie jeden raz w stażu zagranicznym oraz jeden raz w stażu krajowym. Szczegółowe zasady dotyczące wyjazdów umieszczone zostały w regulaminie
 
 
PRAKTYCZNE WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE REALIZACJI STAŻY:
 
 
 
 
 
 
 
STAŻ ZAGRANICZNY AKADEMICKI ORAZ PRAKTYCZNY - DOKUMENTY
 
Przewodnik
 
Stawki diet za jeden dzień niezbędne do wyliczenia kwoty stypendium stażowego
(PDF) 
Załącznik nr 6 - Formularz rekrutacyjny uczestnictwa w stażu zagranicznym
(WORD)
Załącznik nr 7 - Sprawozdanie ze stażu zagranicznego 
(WORD)
Załącznik 8 - Lista obecności ze stażu zagranicznego
(WORD)
Załącznik 9 - Wniosek o wyjazd na staż zagraniczny 
(WORD)
 
 
STAŻ KRAJOWY PRAKTYCZNY
 
Przewodnik
 
Załącznik nr 10 - Formularz rekrutacyjny uczestnictwa w stażu krajowym
(WORD)
Załącznik nr 11 - Sprawozdanie ze stażu krajowego 
(WORD)
Załącznik nr 12 - Lista obecności ze stażu krajowego
(WORD)
 

WSPARCIE DLA KADRY
KIEROWNICZEJ I ADMINISTRACYJNEJ
Program jest realizowany w ramach trzech projektów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój:
  • „Najlepsi z natury! Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu”,
  • „Najlepsi z natury 2.0. Zintegrowany Program Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu”,
  • „Zintegrowany Program Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu na rzecz Innowacyjnej Wielkopolski”.
 
Cel Programu:
Program obejmuje cykl szkoleń, których celem jest podniesienie kompetencji zarządczych pracowników kadry administracyjnej i zarządczej UPP. Realizacja ww. projektów przyczyni się do trwałej poprawy jakości i efektywności funkcjonowania Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu w zakresie nauczania i zarządzania uczelnią.
 
Mając na uwadze sytuację epidemiczną w kraju wszystkie formy wsparcia zostaną zrealizowane w sposób pozwalający na zachowanie bezpieczeństwa. Część szkoleń będzie możliwa do przeprowadzenia w sposób zdalny. Uczestnictwo w takiej formie nie wymaga specjalistycznej wiedzy na temat korzystania z danej aplikacji.
Program PKA obejmuje cykl szkoleń, których celem jest podniesienie kompetencji pracowników/czek w takich obszarach tematycznych jak:
  • obsługa klienta i radzenie sobie z trudnymi sytuacjami,
  • podstawy prawne działalności uczelni wyższej,
  • postępowanie administracyjne w uczelni wyższej,
  • profesjonalna obsługa studentów i doktorantów,
  • finanse uczelni wyższej,
  • zamówienia publiczne,
  • strategiczne zarządzanie uczelnią w świetle zmian w szkolnictwie wyższym,
  • rozwój kompetencji menedżerskich i zarządzanie zmianą,
  • wykorzystanie bezpłatnych narzędzie do usprawniania pracy,
  • narzędzia promocji i komunikacji,
  • rozwój osobisty,
  • rozwój kompetencji menadżerskich,
  • zarządzanie bezpieczeństwem informatycznym.
 
Uczestnik/czka Programu wybiera minimum dwa szkolenia, z których jedno stanowi obowiązkowo „Obsługa klienta i radzenie sobie z trudnymi sytuacjami". Drugie szkolenie jest wybierane dowolnie z listy dostępnych w Programie.
Maksymalna liczba szkoleń nie została określona. Udział w każdym kolejnym szkoleniu to indywidualny wybór uczestnika/czki.
 
REKRUTACJA
Kto może wziąć udział w Programie?
Program skierowany jest do pracowników/czek kadry administracyjnej i/lub zarządczej oraz pracowników/czek badawczo-dydaktycznych pełniący funkcje związane z procesem administracyjnym (m.in. kierownicy katedr, członkowie rad dyscyplin), których staż pracy w Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu wynosi minimum 3 miesiące.
 
II Rekrutacja oraz terminy składania dokumentów:
Chęć udziału w Programie należy zgłosić poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego.
 
  • wypełnienie on-line formularza zgłoszeniowego: 09.03.2022 r. - 31.03.2022 r.
  • weryfikacja formalna zgłoszeń: do 05.04.2022 r.
  • dostarczanie dokumentów rekrutacyjnych: 05.04.2022 r. - 15.04.2022 r.

 

 

 

Dokumenty

Osoby zainteresowane udziałem w projekcie chcące zapoznać się z dokumentacją rekrutacyjną prosimy o kontakt mailowy, telefoniczny lub osobisty z biurem projektu. Dane kontaktowe znajdują się w zakładce KONTAKT. 

Harmonogram wsparcia

HW: 
Geotechnologie, Hydrotechnika i Transport Wodny - plany zajęć:
rok 2019/2020 semestr zimowy ZOBACZ PLAN
rok 2019/2020 semestr letni ZOBACZ PLAN
rok 2020/2021 semestr zimowy ZOBACZ PLAN
rok 2020/2021 semestr letni ZOBACZ PLAN
rok 2021/2022 semestr zimowy ZOBACZ PLAN
rok 2021/2022 semestr letni ZOBACZ PLAN
 
Ekonomia i rachunkowość w agrobiznesie - plany zajęć:
rok 2020/2021 semestr zimowy (I edycja) WYDZIAŁ EKONOMICZNY      INNE WYDZIAŁY
 
 
ZADANIE 7:
 
KADRA DYDAKTYCZNA
wsparcie w ramach projektów POWR.03.05.00-00-Z228/17 oraz POWR.03.05.00-00-ZR42/18
 
wsparcie w ramach projektu POWR.03.05.00-00-Z228/17 oraz POWR.03.05.00-00-ZR42/18
 
KADRA ADMINISTRACYJNA
wsparcie w ramach projektów POWR.03.05.00-00-Z228/17, POWR.03.05.00-00-Z210/18 oraz POWR.03.05.00-00-ZR42/18

Kontakt

Kontakt: 

BIURO PROJEKTU:

Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
Budynek Technologii Drewna III piętro p. 331331.2a331.2b331.2c
ul. Wojska Polskiego 38/42
60-637 Poznań

Tel: 61 846 6773 / 6770 / 6565 / 6575
email: zintegrowany@up.poznan.pl

ZESPÓŁ PROJEKOWY: 

  • Kierownik projektu: Anna Łączniak
  • Specjalista ds. projektu: Katarzyna Paczkowska
  • Koordynator projektu: Maria Rajczak
  • Koordynator zadania: Magdalena Włodarczyk
  • Specjalista ds. projektu: Maria Cichońska
  • Koordynator zadania: Daria Pawelska
  • Specjalista ds. projektu: Ilona Langowska